|
POLITYKA 2o Twoje zdanie o...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 20:02, 08 Cze 2008 Temat postu: Zalew Wiślany |
|
|
w kontekście polityki rosyjskiej !
Jest ktoś zainteresowany -czy woli tematy - typu - kto i co powiedział (z polityków) ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 1:11, 09 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Temat ciekawy. Wklejam mapę dla uwidocznienia problemu.
Brak możliwości swobodnego przepływu na morze Bałtyckie ogranicza rozwój Elbląga jako portu morskiego - handlowego i żeglarskiego.
O ile pamiętam, były plany przekopania kanału przez mierzeję, nie śledziłam, co dalej.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:58, 09 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Tylko ze to jak zwykle gadanie gadanie gadanie.
O planach przekopania słyszałem co najmniej od 10 laty i własciwie na tym sie skończyło - na planach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:06, 09 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
katolik napisał: | Tylko ze to jak zwykle gadanie gadanie gadanie.
O planach przekopania słyszałem co najmniej od 10 laty i własciwie na tym sie skończyło - na planach. |
Studium wykonalności budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną przyjęte
PAP13.05.2008 15:28
Studium wykonalności budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - dokument, który uzasadnia opłacalność i zasadność inwestycji, został przyjęty przez Urząd Morski w Gdyni - poinformowała PAP we wtorek zastępca dyrektora urzędu Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Urząd Morski jako członek konsorcjum realizującego inwestycję zlecił opracowanie studium.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 16:30, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Cóż. Kiedyś pisałem o ew. kanale. Temat ten zapewne doczeka się konkretnych rozwiązań i realizacji. Raz, że ekonomicznie zasadny (wspomniane przez Jonasza studium), z drugiej strony perturbacje graniczne z ruskimi są też poważnym argumentem. Ponadto to szansa dla regiomu, co w przyszłości znajdzie wyraz już w realnym kanale. Sądzę że to sprawa tylko czasu i pieniędzy.
Myślę też że w związku z cenami ropy, ciasnotą na drogach szlaki wodne jako drogi transportowe przeżyją swój renesans. W RP tym wyraźniej bo za PRLu zaczęto dopiero cokolwiek w tym kierunku robić(np. regulacja rzek) a co zresztą "światła RP" zarzuciła i za co zapłacimy podwjónie.
Pozdro...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:05, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Weles napisał: |
Myślę też że w związku z cenami ropy, ..... |
Weles, nie myślisz chyba o powrocie żaglowców jako środka transportowego..... :))
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:46, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Weles napisał: | W RP tym wyraźniej bo za PRLu zaczęto dopiero cokolwiek w tym kierunku robić(np. regulacja rzek) ... |
Jak gdzie. Warta została, szczególnie w obszarze Poznania, znakomicie wyregulowana. Regularnie pracowały pogłębiarki i faszyniarki, mnóstwo znaków wodnych, port remontowy. A barki smigały z taką częstotliwością ( gazownia gdzie gaz był wytwarzany z węgla koksującego miała własny "porcik", elektrociepłownia na Tamie garbarskiej też, chłodnia składowa i magazyny żywnościowe na Szyperskiej też ) że Dziwożona, stateczek wycieczkowy, musiała na trasie do Puszczykowa co rusz "przystawać" i przepuszczać.
A dzisiaj, no to właściwie post do tematu "Nasza świetlana rzeczywistość"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|